Cum vrea YouTube să-și „înghită” rivalii și ce înseamnă pentru tine

de: Ciprian Ioana
12 02. 2020

YouTube a ajuns deja la o bază de peste două miliarde de utilizatori. Și, din această poziție, își poate permite multe.

YouTube e mai mult decât o platformă de streaming video. A devenit, între timp, și raiul influencerilor, așa cum a crescut și Instagram, de exemplu. Vloggerii cu notorietate își încarcă videourile pe YouTube și au ajuns să câștige sute de mii de dolari grație acestora.

E lesne de înțeles, așadar, cum a ajuns platforma să aibă peste două miliarde de utilizatori. E pe o poziție de forță și caută să-și elimine rivalii. Numai că nu o face direct, nu vrea să-i cumpere. Acționează cu mantă.

Noua strategie YouTube pentru a se face și mai mare

Fiind cel mai mare site de streaming, YouTube caută nu numai să-și păstreze poziția, dar și să și-o consolideze în fața rivalilor. Și, practic, îi invită pe aceștia în sufragerie proprie. Contra-cost, evident.

YouTube vrea să-și ofere spațiul drept vitrină pentru celelalte servicii de streaming video. Surse din interiorul companiei susțin că șefii poartă deja negocieri cu mai multe companii care oferă servicii similare pentru a le aduce pe acestea pe platforma sa. YouTube caută să convingă alte servicii de streaming să le ofere canale special pe platformă.

Acolo, utilizatorii plătesc o subscripție pentru a avea acces la conținut. YouTube ar deveni, astfel, o platformă de intermediere și și-ar închiria spațiul. Ce oferă în schimb?

Păi se laudă, în primul rând, cu baza uriașă de utilizatori. Practic, le spune celorlalte companii de streaming video că, dacă își deschid propriile canale pe YouTube, vor avea și mai multă notorietate. Iar YouTube câștigă un procent din abonamentele încasate de respectivele companii.

Pentru tine, ar putea fi un lucru benefic. Practic, ai tot conținutul pe care-l vrei într-un singur loc. Pe de altă parte, pe termen lung ar putea să nu fie atât de bine. Când un domeniu e monopolizat, dispare competiția. Iar lipsa competitivății duce la servicii de calitate îndoielnică și un conținut limitat.

Ideea nu e prima de acest fel. Amazon are o strategie similară prin serviciul Prime Video Channels, iar Apple are aplicația Apple TV+.